Effektivitet

Effekt av behandlingen

Del av ryggsøyleDessverre ser mange på kiropraktikk som kun en ”behandling” for et symptom eller smerte de har. Når smerten er borte, så er ryggen ”bra” og behandlingen avsluttes.

Ryggsøylen, leddene og nervene er dynamiske og stadig skiftende og tilpassende til omstendighetene. Kroppen er hele tiden utsatt for belastninger i hverdagen i form av stress, feil arbeidsstillinger, for lite eller feil type trening, feil ernæring, osv. Nervesystemet må hele tiden kjempe med å få balanse i systemet. Den mest effektiv utnyttelse av kiropraktikk er å opprettholde resultatene ved å få regelmessige kontroller hos kiropraktoren noen ganger i året. Dette vil sikre at ryggraden holdes sunn og sterk, og små problemer blir rettet i sin innledende fase.

Hvert problem er lettere å gjøre noe med i det første stadiet og vanskeligere i den langvarige eller kroniske fasen. Dette kan sammenlignes med å gå til tannlegen slik at denne kan ”fikse” tennene en gang, og deretter ikke se behovet for å ta vare på tennene gjennom daglig hygiene og regelmessig tannlegesjekk, vanligvis uten symptomer.

Ved Eureka klinikkene er vi tilstede for å hjelpe hver pasient i å realisere sine egne helsemål. Med andre ord – pasienten bestemmer selv hvilket nivå av helse de ønsker å nå gjennom kiropraktikk. Pasienter som er interessert i den høyeste grad av funksjon og den laveste risikoen for tilbakefall – eller at nye problemer oppstår – anbefaler vi regelmessige kontroll av ryggsøylen og nervesystemet.

Barnekiropraktikk

Vi anbefaler også at alle barn får regelmessig kiropraktisk ”sjekk” gjennom hele sin oppvekst ettersom vi vet at ryggproblemer oftest er smertefrie hos barn, men som ofte kan utvikle seg til kroniske problemer senere i livet. Dette kan igjen føre til alvorlige helseproblemer senere.

Ingen er mer kvalifisert til å være ansvarlig for barnets ryggsøyle og nervesystemet enn kiropraktoren.

Skien

Langbrygga 1